جستجو در وبلاگ
دسته‌بندی وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر

ترميم بافت لثه و استخوان ناشي از پيوره

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش
دوست داشتن0

محققان موفق به ساخت غشايي شده‌اند كه بين لثه ملتهب و دندان قرار مي‌گيرد و با دارو رساني و توقف عفونت، منجر به ترميم بافت لثه و استخوان شده و پيوره را درمان مي‌كند.

پيوره يا پيرادندان آماس يك بيماري عفوني جدي لثه و ساير بافت‌هاي نگهدارنده دندان است. اين بيماري با علائمي مانند تورم، قرمزي و خونريزي لثه، خروج چرك از لثه و بوي بدن دهان همراه است و در مراحل پيشرفته، منجر به فرسايش استخوان، لق شدن و افتادن دندان مي‌شود. 
بر اساس اين گزارش تقريبا نيمي از افراد زير 30 سال در آمريكا به درجاتي از اين بيماري مبتلا مي‌شوند. احتمال ابتلاي بيماري با افزايش سن افزايش مي‌يابد. 
محققان دانشكده دندانپزشكي دانشگاه كاليفرنيا با همكاري عليرضا مشاوري‌نيا به تازگي درماني براي اين عارضه يافته‌اند كه با استفاده از ويژ‌گي‌هاي بيولوژيكي و مكانيكي، بافت استخوان و لثه؛ بازسازي و ترميم مي‌شود. در اين روش درماني جديد، غشاي جديدي توسعه يافته است كه علاوه بر خاصيت ترميم و بازسازي استخوان و بافت، داراي پوششي كاملا منعطف است كه قابليت اتصال به طيف وسيعي از بافت‌هاي بيولوژيكي را دارد. 
در اين روش يك غشاي نازك شبيه به فيلم بين لثه ملتهب و دندان، ايمپلنت مي‌‌شود. اين لايه عفونت لثه را مسدود كرده و در عوض آنتي بيوتيك، انواع دارو و فاكتورهاي رشد را در اختيار لثه قرار مي‌دهد. 
مراحل اوليه اين آزمايش در موش‌هاي آزمايشگاهي موفقيت‌آميز گزارش شده است. اين لايه قادر به دارو رساني به لثه، تسريع فرآيند ترميم بافت لثه و استخوان و توقف عفونت لثه است. 
نتايج اين مطالعه به نقل از ایرنا در نشريه ACS Nano منتشر شده است. 
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم