جستجو در وبلاگ
دسته‌بندی وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر

ازبین بردن پلاک و تارتار

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش
دوست داشتن0

بهداشت دهان از اهمیت بسزایی برخوردار است. با مسواک زدن منظم و صحیح و از استفاده مواد طبیعی می توان به سادگی تارتار ها را از روی دندان پاک کرد و به حفظ مینای دندان وجلوگیری از پوسیدگی و از دست دادن آن کمک کرد.

به منظور جلوگیری از پوسیدگی و خرابی دندان های کودکان خود نیز میبایست از سنین کودکی نحوه صحیح مسواک زدن و نخ کردن را به آنها بیاموزید. با استفاده و رعایت این نکات رسوبات دندانی و پلاک (جرم) دندان را دور نگه دارید: دندان هایتان را به طور مناسب مسواک بزنید و از خمیر دندان های دارای فلوراید استفاده کنید و یا از خمیر دندان های تولید شده برای کنترل رسوبات دندانی استفاده کنید.

همچنین می توانید با مخلوط جوش شیرین مسواک بزنید.جوش شیرین دندان ها و لثه ها را تسکین می دهد و دارای تأثیر ضد باکتریایی بر پلاک و رسوبات دندانی است و به حذف رسوبات دندانی و سفید شدن دندان ها کمک می کند. ژل آلوورا، گلیسیرین و یا پوست پرتقال را روی سطح دندان های خود بمالید. جویدن میوه ها و سبزیجات، دانه های کنجد و انجیر نیز می تواند به رفع پلاک ها کمک کند. استفاده از نخ دندان و مسواک برقی نقش بسزایی در حذف رسوبات و تمیز نگه داشتن دندان ها و داشتن دندان هایی روشن و براق دارند. همچنین می توانید از خلال دندان برای حذف رسوبات سفت شده روی دندان هایتان استفاده کنید. با محلول ضدعفونی یا محلول پراکسید غرغره کنید. این محلول به شل شدن، و از بین رفتن رسوبات دندانی کمک می کند.

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم