جستجو در وبلاگ
دسته‌بندی وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر

توصیه هایی در خصوص استفاده از مسواک

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش
دوست داشتن0

سری نامناسب مسواک: بر اساس گفته ی متخصصان میزان نرمی موی برس مسواک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و ممکن است در صورت انخاب نادرست به لثه صدمه وارد کند. البته برس مسواک باید از قدرت و استحکام کافی جهت از بین بردن پلاک های دندانی برخوردار باشد، ضمن اینکه هنگام مسواک زدن به دندان ها و لثه ها آسیب وارد نکند.

دفعات و زمان مسواک زدن: طبق توصیه دندانپزشکان بهتر است هر فرد حداقل ۲ بار در روز و به طور ایده آل 3 بار در روز به آرامی و هر کدام به مدت حداقل ۲ تا 3 دقیقه دندان های خود را مسواک بزند. متخصصان توصیه می کنند دهان را به ۴ قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به مدت ۳۰ الی 45 ثانیه مسواک بزنید. هرچه فاصله زمانی میان دفعات مسواک زدن، طولانی تر باشد، احتمال بروز مشکلات دهان و دندان افزایش می یابد.

زیاد و سخت مسواک زدن: مسواک زدن بیش از ۴ بار در روز ممکن است مشکلاتی را با خود به همراه آورد. مسواک زدن بیش از حد و شدید می تواند لثه و ریشه های دندان را تحریک کند و به مینای دندان آسیب جدی وارد نماید. پس فراموش نکنیم که به آرامی و برای ۲ تا ۳ دقیقه مسواک بزنیم.

شیوه نادرست مسواک زدن: از تمیز شدن کامل سطح بیرونی و داخلی دندان ها و قسمتی که با آن غذا را می جوید اطمینان حاصل کنید. همچنین کشیدن مسواک روی سطح زبان خود را فراموش نکنید.

شروع مسواک زدن: دندانپزشکان دریافته اند بیشتر افراد اغلب از یک قسمت دهان خود شروع به مسواک زدن می کنند. در حالی که بهتر است این کار را از نقاط مختلفی شروع کنیم زیرا ممکن است زمانی که به چهارمین قسمت دندان ها می رسیم خسته شده باشیم و از تمیز کردن کامل و با حوصله ی آن بخش غافل شویم.

فراموش کردن سطوح داخلی دندان ها: اغلب مردم مسواک زدن سطح داخلی دندان های خود را فراموش می کنند. متخصصان بر این باورند که این امر در مورد قسمت داخلی دندان های جلو بیشتر شایع است.

نشستن و خشک نکردن مسواک: امکان رشد باکتری ها بر روی مسواکی که شسته نشده است و یا هنوز مرطوب است، بسیار زیاد است، و با هر بار استفاده از همان مسواک آلوده، ممکن است باکتری های رشد یافته ای را به دهان و دندان خود وارد کنیم. شستشوی مسواک پس از هر بار استفاده، باقیمانده های خمیردندان را نیز از روی آن پاک می کند و همچنین مانع تغییر شکل سریع مسواک می شود.

عدم تعویض به موقع مسواک: انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند هر ۳ یا ۴ ماه یکبار نسبت به تعویض مسواک خود اقدام نمایید. در صورت بروز تغییراتی در ظاهر مسواک نظیر ساییده شدن زود هنگام سر مسواک، از بین رفتن انعطاف پذیری برس آن و یا از هم جدا شدن موهای آن، میبایست در سریعترین زمان ممکن مسواک جدیدی تهیه کنیم.

 

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم