جستجو در وبلاگ
دسته‌بندی وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر

نگهداری مسواک در دستشویی و حمام

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش
دوست داشتن0

در اغلب خانه ها دستشویی و توالت در کنار هم و یا بسیار نزدیک به هم هستند و اکثرا مسواک ها کنار دستشویی قرار می گیرند. توالت ها گازهایی آلوده را در هوا پراکنده می کنند، لذا تاکید می شود که تا آنجا که امکان دارد مسواک را بیرون از سرویس قرار دهید. و پس از رفتن به دستشویی و قبل از مسواک زدن حتما دستان خود را با آب و صابون بشویید.

محققان آمریکایی بر عدم نگهداری مسواک در حمام و سرویس های بهداشتی به خصوص در مراکزی مانند پادگان ها و خوابگاههای دانشجویی که از حمام های مشترک استفاده می کنند تاکیید می کنند.اخیرا در یکی از مطالعات انجام شده، محققان مسواک های دانشجویان مقیم خوابگاهی را که در آن چند نفر از یک حمام استفاده می کردند، مورد بررسی قرار دادند.آنان دریافتند که ۶۰ درصد از این مسواک ها به ماده مدفوعی آلوده هستند.این مطالعه همچنین نشان داد در دانشجویانی که دارای حمام اختصاصی بودند نیز احتمال چسبیدن ذرات ریز مولکول های مدفوع خودشان به دهان آنها وجود دارد اما ماده مدفوعی خود شخص، نگرانی کمتری نسبت به چسبیدن ماده مدفوعی شخص دیگری که شامل باکتری، ویروس ها و یا انگل هایی است که در میکروب های طبیعی شخص وجود ندارد، ایجاد می کند.

همواره به دانشجویان و یا افراد دیگری از حمام های مشترک استفاده می کنند توصیه می شود به نکاتی از جمله عدم استفاده مشترک از مسواک ها، شستشوی مسواک ها قبل و بعد از استفاده و پرهیز از نگهداری مسواک ها در یک مکان، توجه ویژه ای داشته باشند.به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه مسواک های خود را در کشوی کابینت حمام یا دستشوی نگهداری نکنید زیرا این محیط های بسته، با حفظ رطوبت موجب رشد باکتری های بسیاری می شوند. بهترین روش نگهداری مسواک ها، به صورت ایستاده و در هوای آزاد می باشد.

روش‌های مختلفی برای تمیز کردن و از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌های روی مسواک وجود دارد. البته این راهکار ها موقتی بوده و میبایست صرفاً تا زمان تهیه یک مسواک نو از آن استفاده کرد. میتوانید مسواک خود را با قرار دادن آن در مخلوط آب و مقداری محلول سفید کننده به مدت شب تا صبح، تمیز کنید. به یاد داشته باشید که حتماً مسواک را قبل از استفاده با آب گرم بشویید.

 

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم