جستجو در وبلاگ
دسته‌بندی وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر

آب حاوی فلوراید از دندان‌های کودک محافظت می‌کند

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش
دوست داشتن0

محققان نیوزیلندی اعلام کردند که فلوراید موجود در آب آشامیدنی احتمال بروز حفره‌های جدی در دندان‌های کودک را کاهش می‌دهد.

به نقل از هلث‌دی، دکترهوارد پولیک، استاد دانشگاه کالیفرنیا، دانشکده دندانپزشکی سانفرانسیسکو، اظهار کرد: اگرچه خمیردندان حاوی فلوراید به‌طور گسترده در دسترس است، اما آب فلوراید دار برای کاهش حفره‌های دندانی، می‌تواند به نفع کودکان باشد.

وی در انجمن دندانپزشکی امریکا گفت: فلوراید دار کردن آب در جامعه می‌تواند موثرترین ابزار برای کاهش نابرابری‌ها در بهداشت دهان و دندان باشد و این موضوع، در زمان بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ که دسترسی به خدمات دندانپزشکی کاهش‌یافته، بسیار مهم است.

در این تحقیق، اطلاعات مرتبط با ۲۷۶ هزار کودک در نیوزیلند با سن متوسط چهار سال (نیمی چهارساله و نیمی کوچکتر) موردبررسی قرار گرفتند.

برخی از کودکان در مناطقی ساکن بودند که فلوراید به آب آشامیدنی اضافه می‌شد و برخی در مناطقی بودند که آب آشامیدنی بدون این ماده بود.

نتایج بررسی نشان داد، کودکانی که آب حاوی فلوراید مصرف می‌کردند، نسبت به سایر کودکان کمتر احتمال ایجاد حفره‌های عمیق دندانی داشتند.

دکتر لئون استانیسلاو می‌گوید: غیر از درد و رنج پوسیدگی دندان و هزینه درمان دندان، از بین رفتن زودرس دندان‌های کودک، می‌تواند در دندان‌های دائمی کودک تاثیر داشته باشد و چنین شرایطی قابل‌پیشگیری است.

دندان‌های کودک برای یک فرآیند تغذیه مناسب و رشد مناسب گفتار ضروری و همچنین برای حفظ فضا و هدایت رشد دندان‌های دائمی بسیار مهم هستند.

این مطالعه در مجله JAMA Pediatrics منتشر شده است.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم