جستجو در وبلاگ
دسته‌بندی وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر

محصولات جدید دندانپزشکی بیوژنتیک

نوشته شده در تاریخ5 سال پیش
دوست داشتن0

محققان محصول طبیعی و متعارفی را طراحی کرده اند که از پروتئین ها برای بازسازی مینای دندان و درمان حفره های دندانی استفاده می کند. در این رابطه مهمت ساریکایا، استاد علوم مواد و مهندسی و پروفسور بخش مهنسی شیمیایی و بخش علوم سلامت دندان گفت: استفاده از پپتیدها یک جایگزین سالم برای مراقبتهای بهداشتی دندان در حال حاضر است.

محصولات جدید دندانپزشکی بیوژنتیک باعث بازسازی دندان و درمان حفره ها بدون درمانهایی با هزینه های ناخوشایند امروزی می شوند.

حفره های دندانی تقریبا در هر گروه سنی تاثیر می گذارند و با نگرانی های جدی سلامت همراه می شوند. علاوه بر این، هزینه های مستقیم و غیر مستقیم درمان حفره های دندانی و بیماریهای مرتبط با آن، بار اقتصادی زیادی برای افراد و سیستمهای مراقبت های بهداشتی بهمراه داشته است. باکتری باعث سوختن قند و سایر کربوهیدراتهای قابل تخمیر در محیطهای دهانی و اسیدی بعنوان یک محصول جانبی شده که مینای دندان را از بین می برد.

اگرچه فاسد شدن دندان در مراحل اولیه آن نسبتا بی ضرر است، اما هنگامی که حفره از طریق مینای دندان پیشرفت می کند، نگرانیهای جدی سلامتی را بوجود می آورد که اگر درمان نشود، پوسیدگی دندان می تواند منجر به از دست رفتن دندان شود. این امر می تواند پیامدهای نامطلوبی روی دندان باقی گذاشته  و حمایت از بافتها و سلامت کلی بیمار، از جمله شرایط تهدید کننده ای را به همراه داشته باشد.

بهداشت دهان و دندان بهترین پیشگیری است و در طول نیم قرن گذشته، مسواک زدن و نخ کشیدن باعث کاهش تاثیر حفره ها برای بسیاری شده است و طبق گزارشهای اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، شیوع حفره های دندان در سراسر دنیا نیز افزایش یافته است، که نشان می دهد که پیشرفت مبارزه با این بیماری تغییری نداشته است.

تیم دانشگاه واشینگتن با الهام از پروتئینهای طبیعی ساخت دندان طبیعی خود راهی را برای تعمیر مینای دندان ارائه داده اند. محققان اینکار را با گرفتن جوهر آملوژنین - یک پروتئین حیاتی برای تشکیل مینای دندانهای سخت - انجام دادند تا پپتیدهای حاصل از آملوژنین که بیومینرالیزه شده و عامل اصلی کلیدی در تکنولوژی جدید هستند تولید شوند. روند بهبودی بیولوژییک، ساختار معدنی موجود در مینای دندان بومی را بازسازی می کند.

فناوری فعال پپتید اجازه می دهد تا پس از هر استفاده از 10 تا 50 میکرومتر مینای دندان جدید بر روی دندان ها قرار گیرد. هنگامیکه بطور کامل توسعه داده می شود، این فناوری می تواند در هر دو حالت خصوصی و بهداشت عمومی، خمیر دندان زیستی، ژلها، حلالها و کامپوزیتها به عنوان یک جایگزین ایمن برای روشهای درمان دندانپزشکی موجود استفاده شود. این فناوری افراد را قادر ساخته تا روزانه به عنوان بخشی از مراقبتهای دندانپزشکی پیشگیرانه بازسازی و تقویت مینای دندان را انجام دهند. انتظار می رود که استفاده از آن برای بزرگسالان و کودکان ایمن و بی خطر باشد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم