جستجو در وبلاگ
دسته‌بندی وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر

تاثیر چای بر سلامت دندان

نوشته شده در تاریخ6 سال پیش
دوست داشتن0

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که اکثر انواع چای‌ حاوی مقادیر ایمنی از فلورید هستند، اما سوال اینجاست که آیا میتوان راجع به دندان‌های دوران کودکی و استخوان‌های دوران بلوغ خاطرجمع بود یا خیر؟

استاد علوم آب و خاک UF/IFAS می‌گوید: "نوشیدن چای می‌تواند برای سلامت انسان مفید باشد، اما از آن‌جایی که شامل فلورید است، مقادیر بیش از اندازه این ماده می‌تواند به تغییررنگ و بدشکلی دندان‌های کودکان و مشکلات استخوانی برای افراد بالغ منتهی گردد".

نوشیدن افراطی چای، میتواند منجر به بیماری فلورسیس دندانی در کودکان یا فلورسیس افراد بالغ شود. اگر آب مورد استفاده برای دم‌کردن چای، خود حاوی مقادیر بالایی از فلورید باشد، این وضعیت بدتر هم می‌شود.

سرگروه تیم تحقیقاتی جهت بررسی اندازه‌ی فلورید در چای‌های گیاهی و سنتی، می‌گوید: " تعداد کمی از مردم از محتوی بالای فلورید در برخی از انواع چای‌ها آگاهند".

این تیم تحقیقاتی 47 نوع چای را در آزمایشگاه دم کرده‌اند. نتایج نشان میدهد بر اساس فرمولی که برای مصرف متوسط روزانه‌ی چای وجود دارد، به استثنای موارد اندکی (برخی چای‌های سنتی آسیایی)، چای در محدوده‌ی ایمن، هم برای کودکان و هم بزرگسالان قرار می‌گیرد. غلظت فلورید در این چای‌ها (یعنی موارد استثنایی) در لب مرز خطر قرار می‌گیرد و تنها در صورت افراط در مصرف میتوانند خطرزا باشند.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم