جستجو در وبلاگ
دسته‌بندی وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر

نقش سلامت لثه ها در سلامت جسم

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش
دوست داشتن0

سلامت لثه ها تاثیر بسزایی در سلامت جسم دارد. طبق مطالعات انجام شدهدر خصوص بیماریهای لثه، در شرایطی نظیردیابت، بارداری و تولد زودهنگام نوزادان با وزن کم و حتی مشکلات قلبی تاثیر این بیماری بر اعضای بدن تایید شده است. بیماریهای لثه بسیار متنوع هستند. برخی از آنها در مراحل اولیه مخفی می باشند و تا زمانی که دندان ها لق شده و یا تنها راه باقی مانده خارج کردن دندان می شود، هیچ گونه علائمی نشان نمی دهند. معاینات منظم و مشاوره با متخصصین لثه می تواند در شناخت و پیشگیری از مشکلات لثه ای موثر باشد.

در بیماری رایج التهاب لثه معمولا با علایمی مانند خونریزی و گاه تورم لثه ها مواجه هستیم. وجود جرم در ایجاد و تشدید چنین مشکلاتی الزاما ضروری نیست. در واقع علت اصلی چنین مشکلاتی پلاک میکروبی است که بدنبال تجمع میکرو ارگانیسم ها برروی لایه چسبنده ای که مدتی پس از تمیز کردن دندان ها بر روی دندان شکل می گیرد، تشکیل می گردد. این پلاک میکروبی با روشهای معمول مانند استفاده از مسواک و نخ دندان از روی دندان برداشته می شود و در غیر اینصورت با گذر زمان سخت شده و دیگر با این قبیل روش ها قابل برداشت نیست.

در این مرحله با انجام جرم گیری می توان اقدام به حذف جرم ها نمود. جرم ها علاوه بر ایجاد التهاب و عفونت لثه ها باعث تحلیل لثه نیز می شود. همچنین التهاب و عفونت لثه می تواند باعث تخریب بافت های اطراف دندان، و در نهایت از دست رفتن دندان ها شود.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم