جستجو در وبلاگ
دسته‌بندی وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر

حرکات دندانی اورتودنتیک

نوشته شده در تاریخ5 سال پیش
دوست داشتن0

محققان آشکار نمودند که RANKL بیان شده توسط  استئوسیت ها  برای مدلسازی دوباره استخوان در حین حرکات دندانی اورتودنتیک ضروری می باشد. این نتیجه می تواند گسترش  استراتژی های درمانی مدرن در اورتودنتیکس را آسان تر نماید.

تیم تحقیقاتی دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو(TMDU)  نشان داده است که استئوسیت ها نقش بحرانی در حرکات دندانی اورتودنتیک را به عنوان منبع اصلی فعال کننده گیرنده فاکتور هسته ای B لیگاند(RANKL) ، یک پروتئین بحرانی برای مدل سازی دوباره استخوان را دارا می باشند.

در حین حرکات دندانی اورتودنتیک، جذب استخوانی استئوکلاستیک برای مدلسازی استخوانی آلوئولار ضروری می باشد. این به خوبی شناخته شده است که تمایز استئوکلاست ها توسط RANKL تنظیم میشود.به هر حال، منبع RANKL در بافت پریودنتال در حین حرکات دندانی اورتودنتیک شناسایی نشده است.

هم اکنون، تحقیق ژاپنی هماهنگ شده توسط دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو(TMDU) آشکار نموده است که استئوسیت ها عمدتا" RANKL را بیان می نمایند و کلیدی برای مدلسازی دوباره استخوان اطراف دندان در حین حرکات دندانی اورتودنتیک می باشند.

اهمیت RANKL  در حرکات دندانی اورتودنتیک  در ابتدا با استفاده از یک مدل حرکت دندانی اورتودنتیک که در آن فنرهای مارپیچی باز بین اولین دندانهای آسیاب بزرگ قرار داده شده اند مورد آزمون قرار گرفت. تزریق آنتی بادی خنثی کننده علیه RANKL حرکات دندانی را کاهش می دهد.

برای شناسایی منبع سلولی RANKL در بافت پریودنتال،آنها یک روش مدرن برای بخش نمودن سلولها در بافت پریودنتال(اطراف دهان) را به کار گرفتند. به صورت قابل ذکر،استئوسیت ها بیان سطوح بالاتر RANKL در مقایسه با دیگر  سلولهای بافت پریودنتال را بیان نمودند.

در نتیجه،این نشان داده شده است که استئوسیت ها نقش بحرانی به عنوان منبع اصلی RANKL در حین حرکت دندانی اورتودنتیک را دارا می باشند.

درمان اورتودنتیک بهینه نه تنها به تسریع حرکات دندانی به سمت محل مناسب بلکه هم چنین ساپرس حرکات دندانی ناخواسته نیاز دارد. در کلینیک ها، ساپرس حرکات دندانی توسط گیر انداختن دندان با وسایلی نظیر ایمپلنت ها محقق میشود،که می تواند به بافت دهانی آسیب برساند. در نتیحه برخوردهای دارو محور موثر بررسی شده اند. یافته های ما اثر بخشی داروها  با هدف استئوسیت ها برای تنظیم بیان RANKL در کنترل حرکات دندانی را پیشنهاد می دهد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم